Vieglo automašīnu riepas

Kumho WinterCraft Ice Wi31
Kumho WinterCraft Ice Wi31

Radžojamā ziemas riepa "Kumho WinterCraft Ice Wi31" nāca klajā 2014./2015. gadu ziemas sezonā. Šis interesantais produkts, joprojām ir tik jauns, ka joprojām ir maz autoritatīvas informācijas par Wi31 sniegumu salīdzinošajos testos. Tāpēc pagaidām nākas iztikt ar savu un aptaujāto lietotāju subjektīvu vērtējumu. Dažkārt tas patiesāk atspoguļo riepu sniegumu reālos apstākļos. Pastāvīgi, „sausi” Lapzemes mīnusi testa poligonā ir viena lieta, turpretim neparedzamie „four seasons in one day” laikapstākļi un latvju zemes atkušņa bedres – pavisam kas cits. „Tautas balss”, kā redzēsit tālāk, Kumho ražojumu vērtē visai atšķirīgi, brīžiem pat klaji pretrunīgi, tomēr šķiet, ka tam izdevies rast ticamu izskaidrojumu. Maksimums radžu Vispirms noskaidrosim, ko par Wi31 ziņo ražotājs. Kā jau minēts ievadā, radzes riepas garenvirzienā izvietotas 20 paralēlās rindās, kas ir sava veida rekords, jo parasti šādu rindu nav vairāk par 14. Vairums ražotāju cenšas radzes novirzīt uz protektora malām, bet Kumho rīkojies gluži pretēji. Riepa vietām izskatās tā, it kā būtu uzdūrusies naglu kaudzei, - radžu galviņas spīd pavisam tuvu cita citai. Riepu industrijā patlaban ir modē rotaļas ar eksotiskiem radzes stiprinājuma dizainiem. To uzdevums ir ne vien noturēt radzi optimālā pozīcijā, bet arī turēt to brīvu no sniega, ledus un netīrumiem. Kaut kas līdzīgs īstenots arī Wi31 protektorā, un lepni dēvējas spēļu konsolei līdzīgā vārdā XT-Turbine 3D. Atšķirībā no prestižākiem zīmoliem, Kumho riepas neradžo rūpnīcā, bet gan uztic šo misiju darbnīcām. Wi31 tiek uzstādītas somu Scason Turbine radzes. Pēc klienta vēlēšanās tās var arī ielīmēt, tomēr sašaurināta radzes sēža un pieminētais gumijas „virpulis” protektorā pietiekami efektīvi pasargā radzes no izraušanas. Rekomendācija nākamajai sezonai: lai radzes labāk „iesēstos”, vēlams pirmos 400 – 500 kilometrus braukt saudzīgi. Viss pārējais Wi31 ir kā jebkurā mūsdienu ziemas riepā – trīsdimensiju lameles, zemām temperatūrām pielāgots gumijas sastāvs, virzienveida raksts ar asiem stūriem un par 9% samazināts bremzēšanas ceļš. Netipiski klusa Pilnīgi iespējams, ka Wi31 jāsalīdzina ar Kumho Kw22. Par spīti brašajiem ražotāja solījumiem, tā ir parasta radžojama riepa, kuras labākā īpašība ir pašas radzes. Stipri izretotais un mīkstais protektors naski attīrās no sniega putras, turpretim bezsniega ziemās kļūst nedaudz grīļīgs, tāpēc siltākos laika apstākļos Kw22 piekāpjas dinamiskākiem un dārgākiem radžotu riepu modeļiem. Jaunais WinterCraft turpretim burtiski satriec. Jau protektora dizains liecina, ka šī riepa ir nesalīdzināmi progresīvāka par Kw22, un Kumho pielicis ne mazumu pūļu, lai maksimāli izceltu Wi31 priekšrocības. Tā kā riepu servisi parasti neatrodas Gaiziņkalna slīpumā, pirmais iespaids par riepām pēc montāžas visbiežāk ir akustisks. Wi31 ir netipiski pieticīgs trokšņa fons, sevišķi, ja salīdzinām ar tādām godalgotām radžu riepām kā Goodyear UG Ice Arctic. Kluso gaitu, sevišķi pilsētas režīmos, atzīmē arī citi lietotāji, gan neaizmirstot piebilst, ka šosejas ātrumos radžojuma radītā rezonanse parādās tik un tā. Kā tā turas uz ceļa? Koplietošanas ceļos jaunā Kumho jau paspējusi pierādīt sevi kā civilizētu, mainīgiem laikapstākļiem piemērotu riepu, - sevišķi, ja svarīgs zems trokšņa līmenis. Ārpus civilizācijas jeb reti apmeklētos ziemas ceļos uzrunā riepas vienmērīgā uzvedība, kurai gan ir nedaudz iemidzinošs efekts. Tuvojoties asākam līkumam, jābūt gatavam bremzēt ātrāk nekā ierasts, braucot ar radzēm, jo laterālā noturība paliek drīzāk uz protektora, nekā uz daudzo radžu sirdsapziņas. Un, ja kāds izvēlētos lietot Wi31 bez radzēm, viņam jāsaprot, ka dizains, gumijas sastāvs un vispārējais sniegums vairāk līdzinās tā sauktajām Centrāleiropas tipa ziemas riepām. Kumho lieliski turas gan uz piebraukta, gan irdena sniega, tomēr uz pilnīgi kaila ledus gan bremzēšana, gan paātrinājums varētu būt labāki. Modram jābūt, braucot pa sausu un aukstu, vai viegli apledojušu un mitru asfaltu. Izslīdēšanu līkumos uz šāda seguma konstatējuši ar vairāki riepu forumu lietotāji. Izskaidrojums ir gaužām vienkāršs: protektora vidusdaļu parasti cenšas pārlieku neradžot, lai protektors varētu attīstīt saķeri, liekot lietā gumijas sastāvu un zīmējumu. Biežie radžu „zvaigznāji” Kumho wi31 vidusdaļā nosacīti atslogo protektora gumijas daļu, taču nedrīkst aizmirst, kas radzes vienas pašas uz asfalta dažkārt kļūst bezpalīdzīgas. Taisnības labad gan jāpiebilst, ka mitra asfalta disciplīnu visi riepu ražotāji atzīst par vissarežģītāko ziemas riepu izstrādē, tāpēc, pieņemsim, ka Kumho vēl nav „atkodis” optimālu veidu, kā likt radžotai riepai uzvesties uz asfalta tikpat precīzi kā ātrgaitas ziemas riepai. Radzes atgriežas pilsētā Kumho WinterCraft ice wi31 vērtējumu labāk sadalīt pēc „interešu grupām”. Tiem, kas vēl lieto vai atceras Kumho Kw22 – nemaz nesalīdziniet šos divus modeļus. Wi31 gan tehnoloģiski, gan pēc snieguma ir pilnīgi cita līmeņa produkts. Vienlaikus WinterCraft sērijas riepa apgāž uzskatu, ka radžu riepai nav vietas pilsētā. Trokšņa līmenis ir fantastiski zems, riepa „nestaigā” ne plus, ne mīnus grādos, un tās vienīgā vājā vieta ir nedaudz izsmērēta vadāmība uz slapja asfalta. Tāpēc un tikai tāpēc bezradžu riepa Kumho I’Zen kw31 pilsētniekiem varētu būt labāka izvēle. Un visbeidzot, informācija Vidzemes augstienes iedzīvotājiem un visiem tiem, kuru dienas ziemā paiet uz ceļiem, ko nekaisa ar sāli, bet gan tīra un frēzē. Tur Wi31 ir savā elementā, un pārbagātais radžu lietojums protektora viducī papilnam attaisno ideju. Bet kā tad paliek ar atšķirīgajiem lietotāju vērtējumiem forumos? Pēc visa spriežot, nonesi un citus blakusefektus biežāk novērojuši tie, kas brauc ar salīdzinoši šaurām riepām. Kā zināms, jo šaurāka riepa, jo mazāks ir saķeres laukums. Pieaugot riepas izmēram, uzlabojas arī atsauksmes. Wi31 maksimālais platums ir 235 mm, tātad, BMW fani, šī ir jūsu riepa! Kumho WinterCraft Ice Wi31 orientējošā cena izmērā 205/55 R16 ir 90 – 100 eiro ar radzēm. 

Par produktu